
אלה הקריטריונים לקידום הכלת ערבים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל:
- ייצוג
- היקף ואחוז סגל ערבי מנהלי
- היקף ואחוז סגל ערבי אקדמי
- ייצוג ערבים בועד מנהל, סנאט.
- ייצוג באגודת הסטודנטים: בקרב בעלי תפקידים ובקרב ספקים.
- ייצוג ערבים בתואר ראשון, תואר שני, דוקטורט, פוסט דוקטורט.
- ייצוג ערבים בקמפיינים שיווקיים.
- ייצוג סגל ערבי בועדות המשמעת.
- הכלה לשונית ותרבותית
- ייצוג שפה ערבית במגוון מימדים: בלוגו המוסד, במרחב פיזי ובדפי המוסד ברשתות החברתיות.
- קיומם של מתחמי תפילה.
- הוספת ימי חג של החברה הערבית לימי החופשה האקדמית ויישום כללים הקשורים לבחינות בימי צום וחגים.
- הוצאת פרסומים שונים בערבית כגון נהלים, סיקרי הוראה, כללי ספריה וכדומה.
- קיום תהליכים בהובלת המוסד להכללת מקורות ביבליוגרפיים מגוונים.
- חופש ביטוי והכלת הזהות הפלסטינית
- זכות ציון יום הנכבה
- זכות ציון יום האדמה
- זכות ציון יום השנה לאירועי אוקטובר
- זכות לקיום אירועים הקשורים במאבק בכיבוש
- קיום נציבות/בעלי תפקיד במוסד האחראי לשמירה על חופש הביטוי במוסד ולמניעת גזענות
- קשב לצרכים של הסטודנטים הערבים
- האם מתקיים מיפוי של הצרכים לסטודנטים הערבים?
- האם יש התאמות תרבותיות לשירותים כגון: ייעוץ פסיכולוגי, מענה מותאם ובערבית במדור רישום, תגבור בערבית, ייעוץ בערבית?
- קיום תכניות חונכות מתאימות עבור שלבים אקדמיים שונים: שנה ראשונה, חניכת מצטיינים, מנטורים לתארים מתקדמים
- הקצאת מקום במעונות והפעלת תכניות לדיאלוג בין הקבוצות במעונות
- התמודדות עם מתחים לאומיים
- נוהל חירום מכיל הלוקח בחשבון את ביטחונם הפיזי והנפשי של כלל הסטודנטים, שומר על זכותם של סטודנטים לחופש ביטוי ומכיל הנחיות לשמירה על היחסים בין הקבוצות בזמן משבר
- הדרכה לאנשי הביטחון הכוללת הכרות עם צרכיהם הייחודיים של הסטודנטים הערבים והנחיות כיצד לשמור על זכויותיהם בקמפוס בשגרה ובחירום
- מיקום הנושא בסדר העדיפויות של המוסד
- האם יש ממונה בכיר על תחום המגוון / שוויון הזדמנויות / הכלה במוסד?
- האם נערכו הכשרות לסגל המנהלי בנושא החברה הערבית?
- היקף התכניות לקידום סטודנטים וחברי סגל ערבים במוסד.
- תחושת שייכות של סטודנטים ערבים
- מוצע לערוך סקר בקרב סטודנטים ערבים במוסדות סביב תמות של זרות, שייכות, בטחון/מוגנות, הטרדות מיניות, יחסים בין הקבוצות
- מידת הגשת תלונות בנושא של גזענות, אלימות, והטרדות מיניות ומידת הטיפול בהן