نبني مجتمع مشترك لليهود والعرب في اسرائيل
בונים חברה משותפת ליהודים וערבים בישראל
Building a Shared Society for Jews and Arabs in Israel
תרומה تبرع

ברוכים הבאים ליוזמות אברהם

יוזמות אברהם (ע״ר) הוא ארגון יהודי-ערבי לשינוי חברתי ולקידום שילוב ושוויון בין יהודים וערבים אזרחי ישראל, למען חברה משגשגת, בטוחה וצודקת. הארגון פועל לממש את ההבטחה שנכללה במגילת העצמאות ל"שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין" ולהשתית "אזרחות מלאה ושווה" ליהודים ולערבים במדינה שהיא ביתו הלאומי של העם היהודי וביתם של אזרחיה הערבים, וזאת לצד מדינה פלסטינית שתתקיים בשלום לצד מדינת ישראל.

مبادرات إبراهيم هي منظمة يهودية عربية للتغيير الاجتماعي وتعزز التكامل والمساواة بين اليهود والمواطنين العرب في إسرائيل ، من أجل مجتمع مزدهر وآمن وعادل. تعمل المنظمة على الوفاء بالوعد الوارد في إعلان الاستقلال "بالمساواة الكاملة في الحقوق الاجتماعية والسياسية لجميع مواطنيها بغض النظر عن الدين والعرق والجنس" وإنشاء "مواطنة كاملة ومتساوية" لليهود والعرب في الدولة التي هي الموطن الوطني للشعب اليهودي وموطن مواطنيها العرب، إلى جانب الدولة الفلسطينية التي ستقام بالسلام الى جانب دولة إسرائيل.

בריף עבור הגשת הצעות

עמותת יוזמות אברהם מזמינה חברות הפקה, פרסום ודיגיטל להגשת הצעות לביצוע קמפיין בנושא של מניעת אלימות בערים המעורבות

מי אנחנו?

  • עמותת יוזמות אברהם – עמותה המקדמת שוויון וחיים משותפים לאזרחים הערבים והיהודים בישראל, ופועלת מזה שנים רבות לשיפור הביטחון האישי בחברה הערבית.
  • הקמפיין הנוכחי הוא קמפיין משותף של מיזם קהילות בטוחות (העוסק בשיפור הביטחון האישי בחברה הערבית) ושל מיזם ערים משותפות (הפועל לקידום חיים משותפים בערים המעורבות).

 

רקע ותמונת מצב נוכחית

  • בישראל ישנן 7 ערים מעורבות אשר בהן חיים תושבים ערבים ויהודים בסמיכות אלה לאלה: נוף הגליל, מעלות-תרשיחא, עכו, חיפה, לוד, רמלה ותל אביב – יפו. כ-10% מהאוכלוסייה הערבית חיה בערים המעורבות.
  • התושבים הערבים בערים המעורבות סובלים מייצוג יתר כפול במקרי רצח. החברה הערבית בכלל חווה ייצוג יתר בשיעור הקורבנות במקרי רצח (כ-65% מכלל מקרי הרצח הם של אזרחים ערבים, וזאת אף על פי שהחברה הערבית מהווה חמישית מכלל אזרחי המדינה) ובתוכם – למעלה מ-20% מקורבנות הרצח בחברה הערבית הינם תושבי הערים המעורבות. ב-3 השנים האחרונות (2018-2020) נרצחו למעלה מ-60 (!!) אזרחיות ואזרחים ערבים תושבי הערים המעורבות.
  • מקרים של אלימות ופשיעה בחברה הערבית בערים המעורבות פוגעים גם במרקם חיים המשותפים בערים הללו מאחר שהם עלולים לחזק דעות קדומות ולייצר ניכור וריחוק בין האוכלוסיות.
  • ישנה שונות, גם בהיבט של ביטחון אישי, בין הערים המעורבות.
  • לפי סקר שערכנו בסוף 2020, 8% מהערבים תושבי הערים המעורבות סובלים מהיעדר ביטחון אישי בגלל האלימות בעיר המגורים שלהם וזאת יותר מהחברה הערבית בכלל הארץ ויותר מהיהודים תושבי הערים המעורבות.


קמפיינים קודמים:

בשנים האחרונות יוזמות אברהם ביצעה מספר קמפיינים בנושא של אלימות ופשיעה בחברה הערבית.

חלק מהקמפיינים כוונו לאזרחים הערבים עצמם (קמפיין למניעת אלימות סביב הבחירות לרשויות המקומיות; קמפיין נגד נשק; קמפיין נגד אלימות כלפי נשים שהדגיש כי אסור לשתוק לאלימות כזו; קמפיין נגד בריונות ברשת).

וקמפיין אחד, בנושא של אלימות כלפי נשים, כוון לקובעי מדיניות והדגיש את החשיבות של התאמת תוכניות בנושא של אלימות במשפחה לחברה הערבית תוך הקצאת תקציבים מספקים לכך.

הקמפיין הנוכחי:

בשונה מקמפיינים קודמים, הפעם נרצה להתמקד בכוח שיש לאזרחים עצמם, תושבי הערים המעורבות, בהתנגדות ובגינוי של מקרי אלימות, גם אם באמצעות פעולות קטנות (גינוי של אירועי אלימות באמצעות הרשתות החברתיות, הימנעות מקניה בעסקים בבעלות עבריינים ועוד).

הקמפיין הנוכחי לא עוסק בסוגיה ספציפית של אלימות ופשיעה כגון נשק.

מטרות הקמפיין:

  • להעלות את הנושא של אלימות ופשיעה בחברה הערבית בערים המעורבות לסדר היום הציבורי תוך העברת המסר שהתופעות האלה אינן רק עניינה של החברה הערבית ונוגעות לכולם
  • להגביר את התחושה בקרב תושבי הערים המעורבות כי ביכולתם לנקוט פעולות שמעבירות מסר של התנגדות לאלימות
  • לקדם נורמות של פעולות מצד תושבים, יהודים וערבים, כנגד אלימות בעירם

 

משך ותקופת הקמפיין:

השקת הקמפיין צפויה לחודש יוני/יולי 2021, עד סיום הקמפיין בחודש ספטמבר 2021.

קהל היעד:

תושבי הערים המעורבות – יהודים וערבים, בפרט בערים רמלה, לוד ועכו.

שפת הקמפיין:

עברית וערבית

מרכיבי הקמפיין:

  1. גיבוש קריאייטיב כולל לקמפיין
  2. שילוט חוצות בשלוש ערים מעורבות לפחות – עיצוב ורכש מדיה (יכול לכלול גם שילוט על-גבי אוטובוסים)
  3. פוסטים / סרטון אינפוגרפיקה ברשתות חברתיות – עיצוב וקידום ממומן
  4. באנרים / עיתונות – עיצוב באנרים / מודעות לעיתונות ופרסום הבאנרים באתרי אינטרנט / בעיתונות מקומית
  5. חשוב שהפלטפורמה והשפה יותאמו לקהל היעד
  6. בהתאם לקריאייטיב שיגובש, ישנה אפשרות להאיר את בנייני העירייה בערים המעורבות – מרכיב זה מצריך הפקה של התאורה המיוחדת לשם כך

הצעות מחיר מפורטות יש לשלוח בדוא"ל לעולא נג'מי-יוסף, מנהלת מיזם קהילות בטוחות או לרות לוין-חן, מנהלת מיזם ערים משותפות ביוזמות אברהם, עד ליום ה', 22.4.2021 – ola@abrahaminitiatives.org.il או ruth@abrahaminitiatives.org.il

לשאלות ניתן לפנות לעולא או לרות:
עולא – 054-7545948
רות – 054-5883698

עוד בנושא זה

Silence is Golden